Sala de premsa

Notes de premsa

Datax resol més de 6.000 consultes durant el primer any d’aplicació del Nou Reglament de Protecció de Dades, un 40% més que al 2017

24 maig, 2019

• L’experiència de Datax al llarg del primer any d’aplicació del nou Reglament de Protecció de Dades denota la necessitat de comptar amb una plataforma informàtica que centralitzi tota la documentació relativa amb la Protecció de Dades. L’empresa ha desenvolupat una plataforma informàtica pròpia i ha apostat per ampliar i formar el seu equip legal d’advocats i advocades

La consultora especialitzada en protecció de dades Datax ha resolt més de 6.000 consultes dels seus clients relacionades amb la protecció de dades durant el 2018, coincidint amb el primer any d’aplicació del Nou Reglament de Protecció de Dades. Les dades obtingudes per Datax denoten un augment del 40% de consultes relatives a la Protecció de dades, que coincideix amb l’increment del 32,8% de les reclamacions registrat per l’Agència Espanyola de Protecció Dades, superant per primera vegada les 14.000 queixes.
Com a balanç del primer any d’aplicació del Nou Reglament de Protecció de Dades (RGPD), Datax considera indispensable dissenyar una nova metodologia d’adaptació d’empreses i alerta que el reglament encara denota certes ambigüitats que requereixen d’una adaptació constant i que fa necessari comptar amb una plataforma informàtica capaç de centralitzar tota la documentació relacionada amb la protecció de les dades. En aquest sentit, Datax ha desenvolupat “Databox”, una plataforma informàtica pròpia que facilita i assegura el compliment dels requeriments del RGPD i ha ampliat el seu equip legal d’advocats i advocades per poder donar resposta a un reglament complex.
Segons la delegada de Protecció de Dades Certificada i sòcia-fundadora de Datax, Esther Noda, el primer aniversari del RGPD demostra que s’ha produït un canvi en la cultura ciutadana vers les seves dades personals. Un fet que ho demostra és l’augment en les reclamacions registrades per l’Agència Espanyola de Protecció de Dades i l’increment del nombre de sol·licituds remeses a Google a favor del dret a l’oblit, que converteixen Espanya amb el cinquè país del món amb més reclamacions. En aquest sentit, Noda considera positiva la presa de consciència de la ciutadania per exercir el seu dret a la privacitat però alerta que el nivell de risc per a la seguretat de les dades és avui en dia més elevat que mai i que els principals focus en la documentació en paper, el correu electrònic i la formació del personal.

Datax és una consultora especialitzada en garantir la seguretat en matèria de protecció de dades i seguretat de la informació fundada el 2004 que ha esdevingut pionera a Catalunya per oferir un servei integral en l’àmbit de la Protecció de Dades.